Werk samen met de juiste mensen

a-player

09 Dec Werk samen met de juiste mensen

Netwerkmarketing is people business.

Samenwerken. Werk met de mensen die beter zijn dan jou, je energie geven.

C-players
C-players zijn negatieve “ja, maar…” mensen die in veel zaken een probleem zien en vaak klagen. Niet denken in mogelijkheden maar in onmogelijkheden. Nooit uit hun ‘comfort zone’ komen. Het glas is bij deze mensen altijd half leeg. Dit zijn mensen die je veel energie kunnen kosten.

Probeer ze niet te overtuigen.Deze tijdsinvestering is volkomen nutteloos, aangezien C-players negatief ingesteld zijn en zich aan dit negatieve beeld vasthouden.
Als je met C-players samenwerkt geeft dat stress. Je moet hen voortdurend overtuigen van de positieve kant van zaken, veel energie investeren om te motiveren en inspireren en vaak zonder resultaat.
stop1Train jezelf in het snel herkennen van C-players. Dit zal je veel tijd besparen.

B-players
B-players zijn mensen waarbij het eerder genoemde figuurlijke glas soms halfvol, soms half leeg is. Dit zijn mensen die doen wat ze moeten doen, maar geen extra inspanningen verrichten. Deze mensen hebben een vast takenpakket en voeren dit ook uit. Iets extra’s kan je echter niet van hen verwachten.
In feite kan je goed met B-players werken, maar het is natuurlijk beter om met A-players te werken. En onder jouw invloed zou een B-player misschien een A-player kunnen worden. Maar het beste is direct met A-players aan de slag te gaan.

A-players
A-players zijn mensen die initiatief nemen en meedenken. Het zijn positieve mensen waar je graag mee om wilt gaan en waar je graag mee zult samenwerken. A-players zijn altijd op zoek zijn naar gebieden waarop zij zich persoonlijk kunnen ontwikkelen. Zij willen voor zichzelf, maar ook voor hun team iets goeds neerzetten en zijn op zoek naar verbetering. Een A-player weet zichzelf te inspireren, motiveren, en kan zelfkritisch zijn.
Jij bent waarschijnlijk een A-player, anders was je na pagina 2 wel afgehaakt. Je bent nieuwsgierig naar nieuwe ontwikkelingen. Je wilt jezelf verbeteren en vindt het waarschijnlijk leuk om nieuwe uitdagingen aan te gaan.
‘Een mens die iets wil, vindt een middel. Een mens die iets niet wil, vindt een excuus.’
Je bent het gemiddelde van de 5 mensen waar je het meeste mee omgaat
Het is heel belangrijk dat jij je omringd met heel veel A-players. Wanneer jij een A-player bent, en je gaat de hele tijd om met C-players, negatieve mensen, dan zorgen die C-players ervoor dat jij een B-player wordt. Waardoor je veel minder succes zult creëren. Logisch toch?
Misschien confronterend maar denk daar eens over na. Met wie ga je veel om? Wat voor collega’s heb je ? Wat voor vrienden heb je? Ga ervan uit dat je een gemiddelde bent van de 5 mensen waar je het meest mee omgaat. Iedereen wordt beïnvloed door zijn of haar omgeving.
Streef ernaar met mensen om te gaan die beter zijn dan jij. Wanneer jij met 5 mensen omgaat, die constant succes hebben, altijd gemotiveerd zijn, positief zijn en zin hebben om zaken aan te pakken, dan zal jij je daar uiteindelijk aan optrekken. Denk hier ook aan als je je bij een netwerkmarketing bedrijf wil aansluiten. Wat voor soort mensen zijn daar actief? En bij welke distributeur schrijf je je in? Met die distributeur ga je wellicht jaren samenwerken en hij of zij moet jouw ondersteunen een goede start te maken. Meer advies? Neem contact op of schrijf je in op onze nieuwsbrief op onze site.

Geen reactie's

Geef een reactie